Είναι τα μικρά πράγματα που κάνετε κάθε μέρα τα οποία προσθέτονται για να είστε υγιείς και σε φόρμα. Ενώ κάνουμε ό, τι μπορούμε για να είμαστε όσο το δυνατόν συνειδητοί στην υγεία, είναι πάντα ένα έργο σε εξέλιξη, καθώς υπάρχουν πολλά στοιχεία για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Χρησιμοποιήστε αυτές τις συμβουλές ως οδηγό για το ταξίδι σας στην πορεία προς την καλή υγεία.

Κόψτε τις κακές συνήθειες σας

Καλά, μερικές από αυτές τουλάχιστον. Τις άλλες ίσως να μπορέσετε να τις περιορίσετε. Οι συνήθειες στην κατηγορία «Κόβω» θα ήταν σίγουρα το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, το ανασφαλές σεξ και άλλοι ανθυγιεινές εθισμοί. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κάνετε κάτι από αυτά με έναν «υγιή» τρόπο. Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος, αλλά αξίζει τον κόπο αν θέλετε να έχετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν κάποιες συνήθειες που δεν είναι τόσο κακές, αλλά μπορεί εύκολα να αποτελέσουν πρόβλημα εάν ληφθούν για μεγάλο διάστημα. Αυτά περιλαμβάνουν αλκοόλ, ζάχαρη, καφεΐνη και πρόχειρο φαγητό. Αυτά τα πράγματα με μέτρο ή με βάση το «μια φορά-στο-τόσο» είναι εφικτά, εφ ‘όσον οι περισσότερες επιλογές σας είναι προσεκτικές και υγιεινές.

Κάντε τα Checkups σας

Επισκεφθείτε το γιατρό σας για την ετήσια checkups σας για να βεβαιωθείτε ότι όλα είναι όπως πρέπει. Εάν έχετε ασφάλιση, συνήθως καλύπτονται αυτές οι υπηρεσίες, ώστε να επωφεληθείτε πλήρως από τα οφέλη σας. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζετε το σώμα σας καλά έτσι ώστε να γνωρίζετε πότε κάτι δεν είναι φυσιολογικό. Κάνετε εξετάσεις μαστού, τεστ παπ, και ελέγξτε ύποπτες κρεατοελιές. Κάντε εξετάσεις τακτικά ακόμη και αν είστε υγιείς, έτσι ώστε αν και όταν κάτι είναι δεν είναι φυσιολογικό, να το ξέρετε και να μπορείτε να αναλάβετε δράση, σε συνεργασία με το γιατρό σας.

Ύπνος

Ο ύπνος επηρεάζει πάρα πολύ τη σωματική και ψυχική μας υγεία και πολλοί από εμάς δεν κοιμούνται αρκετά. Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά τον μεταβολισμό, τη διάθεση, τη συγκέντρωση, τη μνήμη, τις κινητικές δεξιότητες, τις ορμόνες του στρες και ακόμη και το ανοσοποιητικό σύστημα και την καρδιαγγειακή υγεία. Ο ύπνος επιτρέπει στο σώμα να θεραπεύει, να επισκευάζεται και να ανανεώνεται με έναν τρόπο που απλά δεν μπορεί όταν ένα άτομο είναι ξύπνιο.

Άσκηση

Ακόμα κι αν βγαίνετε για περπάτημα  λίγες φορές την εβδομάδα, η άσκηση είναι σημαντική για να μένετε υγιής και σε φόρμα. Η καρδιαγγειακή άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της καρδιάς και των πνευμόνων, η προπόνηση δύναμης βοηθά στην ενίσχυση των μυών και το στρέτσινγκ συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου τραυματισμού αυξάνοντας την ευελιξία. Η άσκηση βελτιώνει επίσης την κυκλοφορία και την ευαισθητοποίηση του σώματος και η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Τρώτε υγιεινά

Να βάλετε όσο το δυνατόν περισσότερα φρέσκα φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης στη διατροφή σας και συμπεριλαβετέ τα στο κύριο μέρος της συνολικής σας δίαιτας. Συμπεριλάβετε άπαχες πηγές πρωτεϊνών όπως τα πουλερικά, τα ψάρια, και τα όσπρια. Τρώτε ισορροπημένα γεύματα και μην υπερβάλλετε. Σταματήστε να τρώτε πριν γεμίσετε τελείως και δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να αφομοιώσει το φαγητό σας. Τρώτε σνακ ενδιάμεσα στα κυρίως γεύματα όπως φρούτα, λαχανικά και ξηροί καρποί. Αποφύγετε πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά ή χρώματα, κρυμμένα σάκχαρα ή υπερβολικό λίπος.

Τρώτε πρωινό κάθε μέρα

Ένα υγιεινό πρωινό ξεκινά την ημέρα σας καλά. Σας δίνει ενέργεια και καύσιμο για βέλτιστη ψυχική και σωματική απόδοση. Η κατανάλωση πρωινού βοηθά στη διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα και υγιούς βάρους, επειδή είναι λιγότερο πιθανό να ξεφύγετε αργότερα την ημέρα.

Να πίνετε νερό

Τα σώματα μας είναι κατασκευασμένα κυρίως από νερό. Τα περισσότερα υγρά και τρόφιμα περιέχουν νερό που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε το σώμα μας ενυδατωμένο, αλλά το φρέσκο, καθαρό νερό εξακολουθεί να είναι το καλύτερο και πιο υγιεινό ποτό για τη διατήρηση ενός υγιούς σώματος. Είναι το πιο φυσικό καθαριστικό για τα όργανα και το πεπτικό μας σύστημα. Το να είσαι ενυδατωμένος είναι ζωτικής σημασίας για τον εγκέφαλο καθώς και για να βοηθάς να ξεπλένεις τις τοξίνες μέσω του δέρματος (εφίδρωση) και των ούρων.

Μειώστε το στρες

Το άγχος μπορεί να προκαλέσει μυριάδες προβλήματα, από την καρδιακή ανεπάρκεια έως πεπτικά προβλήματα. Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν είναι τι να κάνουν γι ‘αυτό, πώς να διαχειριστούν το άγχος τους. Η άσκηση, ο διαλογισμός, το να κάνεις αυτό που αγαπάς, τα κατάλληλα όρια, η πνευματικότητα, η ύπαρξη στη φύση και τα ευχάριστα χόμπι συμβάλλουν στην ανακούφιση των βλαβερών επιδράσεων του στρες στο σώμα. Μη δουλεύετε υπερβολικά. Πάρτε διαλείμματα (διακοπές, μίνι-διακοπές, ημέρες μακριά) και περιπλανηθείτε με τους ανθρώπους που σας υποστηρίζουν.

Εκφραστείτε 

Κρατώντας τα συναισθήματα μέσα σας μπορεί να προκαλέσει ψυχικό και συναισθηματικό άγχος, καθώς και σωματικά συμπτώματα. Τα ανεξερεύνητα συναισθήματα μπορούν να οδηγήσουν σε κατάθλιψη, προβλήματα ύπνου, διαταραχές διατροφής και ακόμη και σωματικό πόνο. Μάθετε να μιλάτε για τα συναισθήματά σας ή να τα εκφράζετε με κάποια τέχνη. Ακόμα και η γραφή σκέψεων και συναισθημάτων είναι ένας καλός τρόπος για να εκφράσετε πράγματα που δυσκολεύεστε να πείτε.

Συνέπεια και μέτρο

Προκειμένου να διατηρηθεί ένας υγιεινός και κατάλληλος τρόπος ζωής, είναι σημαντικό να έχετε κάποιο είδος συνέπειας όταν εξετάζετε το μεγάλο αποτέλεσμα της εικόνας. Κάντε μία αλλαγή τη φορά και μην κάνετε πολλές αλλαγές ταυτόχρονα αλλιώς θα διακινδυνεύσετε να υποτροπιάσετε παλιές συνήθειες. Κάνοντας αυτές τις επιλογές ένα μέρος της καθημερινής σας ζωής θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας για την υγεία. Αποφύγετε τα άκρα σε οτιδήποτε κάνετε. Να τα κάνετε όλα με μέτρο όταν πρόκειται για γυμναστήριο, φαγητό και διασκέδαση.

Πηγή: livestrong.com