Ποτέ δεν θεωρούσα τον εαυτό μου θυμωμένο.

Από τότε που έγινα μαμά έχω έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την ψυχραιμία μου. Υπάρχουν ορισμένες συμπεριφορές και περιστάσεις που προκαλούν το θυμό μου και είναι κάτι που πρέπει να προσέχω με συνέπεια στο σπίτι μας. Γιατί;

Α) επειδή δεν θέλω τα παιδιά μου να με θυμούνται ως θυμωμένο – οργισμένο άτομο

Β) επειδή έχοντας μια κακιά και θυμωμένη μαμά θα δημιουγήσει στα παιδιά μου θέματα.

Γ) επειδή είναι απλά τα πράγματα, δεν είναι διασκεδαστικό το να είσαι σε κακή διάθεση.

Εδώ είναι 5 συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους είστε θυμωμένη μαμά:

1. Πέρνετε τα πράγματα προσωπικά

Για κάποιο παράλογο λόγο, εμείς οι μητέρες τείνουμε να παίρνουμε την ανυπακοή ως προσωπική προσβολή. Λέω κάντε αυτό, και κάνουν το άλλο και θέλω να προσβληθώ από το θάρρος τους. Τότε θυμάμαι ότι είναι παιδιά.
Θέλουν διαισθητικά να ευχαριστήσουν τους γονείς τους, αλλά δεν ξέρουν πώς.

Εκτός αν θέλετε να είστε κομμάτια όλη την ημέρα και τη νύχτα, δεν μπορείτε να παίρνετε προσωπικά τη συμπεριφορά και τις επιλογές τους.

Όταν ο θυμός σας μεγαλώνει μετά από μια συγκεκριμένη κατάσταση και προτού να ανατραπεί, αφιερώστε ένα λεπτό για να σκεφτείτε τη ρίζα του θυμού σας.Είσαι οργισμένη απλά επειδή δεν έκαναν αυτό που είπες;

Χαλαρώστε και θυμηθείτε, είναι η συνέπεια, η πειθαρχία και η κατάρτιση που επιφέρει τα επιθυμητά σας αποτελέσματα, όχι ο φόβος τους από τις θυμωμένες εκρήξεις σας.

2. Οι προσδοκίες σας χρειάζονται προσαρμογή

Είναι δύσκολο να γνωρίζεις τι δικαιολογημένα αναμένεις ως μητέρα. Δεν θέλετε να ελατώνεται ή να αυξάνεται τις προδοκίες σας για τα παιδιά σας περιμένοντας τι δεν μπορούν να κάνουν ή να μην περιμένετε αυτά που πρέπει να κάνουν.

Πρόκειται για μία κατάσταση που βρίσκεται σε εξέλιξη και χρειάζεται τακτικές αλλαγές, αλλά αν περιμένετε το 3χρονο σας να ενεργήσει σαν 6χρονος τότε θα θυμώσετε.

3. Είστε άδειοι και χρειάζεστε μια επαναφόρτιση

Η μητρότητα ζητά πολύ θυσίες, αλλά δεν νομίζω ότι η νομιμότητα είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να θυσιάσουμε. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να κάνουμε μόνο επειδή πρέπει.

Ωστόσο, θα πρέπει να προσπαθήσουμε να συμπεριλάβουμε στην εποχή μας τους εαυτούς μας όπου είναι δυνατόν. Εάν είστε άδειοι και δεν έχετε τίποτα να δώσετε – αλλά εξακολουθείτε να συνεχίζετε να δίνετε – αυτό που δίνετε δεν είναι δώρο.

Πάρτε λίγο χρόνο μόνο.Βάλτε τον σύζυγό σας για να προσέχει τα παιδιά ή ένα άλλο μέλος της οικογένειας.Βάλτε τους όλους στο κρεβάτι νωρίς και κάντε κάτι που σας βοηθά να χαλαρώσετε ή να επαναφορτίσετε.Εάν μπορείτε να διαχειριστείτε, πηγαίνετε διακοπές για ένα Σαββατοκύριακο.

Αν όχι, κάτσε με ένα μολύβι και κατέβασε ιδέες για το πως μπορείς να πάρεις ό, τι χρειάζεσαι για να παραμείνεις υγιής. Ξεκινήστε ή συνεχίστε μερικά χόμπι.

4. Έχετε αφήσει τα πράγματα να ξεφύγουν από τον έλεγχο και χρειάζονται μια επαναφορά (reset)

Με πονάει να το πληκτρολογήσω, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της συμπεριφοράς των παιδιών μας είναι αποτέλεσμα των δικών μας στρατηγικών γονικής μέριμνας. Όχι όλοι, προφανώς, επειδή έχουν τη δική τους ελεύθερη βούληση.

Ωστόσο, αν είμαστε χαλαροί, υπερβολικά αυστηροί ή ασυνεπείς, η ελεύθερη βούληση τους αναγκάζει να κάνουν πράγματα που δεν είναι επιθυμητά.

Είναι απολύτως φυσιολογικό να βρούμε ένα καλό σύστημα, να πάμε σε αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια να καταλάβουμε ότι το σύστημά μας χρειάζεται κάποια μικροαλλαγές. Αν η ατμόσφαιρα του σπιτιού σας φαίνεται να ξεφεύγει από τον έλεγχο, προτείνω να χτυπήσετε το κουμπί επαναφοράς.

  • Σφίξτε τα ηνία για μια εβδομάδα.
  • Να είστε στο μέγιστο συνεπής.
  • Αξιολογήστε τις προσδοκίες σας και εξηγήστε ξανά και ξανά τι περιμένετε από αυτούς.
  • Εξηγήστε ξανά και ξανά τι θα συμβεί αν δεν κάνουν ό, τι περιμένετε.

Θα είναι κουραστικό για μια εβδομάδα, αλλά θα πρέπει να περιμένετε να επιστρέψετε στην κανονική και ευχάριστη συμπεριφορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι όλα σχετικά με τη σκέψη μεγάλη εικόνα.

5. Είστε στρεσαρισμένη και χρειάζεστε μια διέξοδο

Όταν είμαι πιεσμένη και δεν το διαχειρίζομαι καλά, γίνομαι ένα ευέξαπτο άτομο. Κάθε μικρό ηλίθιο πράγμα με τρελαίνει. Είτε η διέξοδο σας είναι κάποιος τύπος χόμπι ή αθλητισμός, βρείτε κάποιον άλλον τρόπο για να ηρεμήσετε από ό, τι να φωνάζετε στα παιδιά σας.

Επίσης, εάν είστε συχνά πιεσμένη – στρεσαρισμένη, ίσως είναι καιρός να πάρετε κάποια μέτρα όπως να δείτε κάποιον σύμβουλο ή δραστηριότητες για την διαχείριση του θυμού. Ή ακόμη και να θέσετε σταθερά όρια στις σχέσεις, στην εργασία ή σε περιοχές που είναι εκτός ελέγχου σας.

Μπορεί να μην είστε σε θέση να ελέγξετε τις περιστάσεις που σας προκαλούν άγχος, αλλά τα παιδιά σας δεν πρέπει να υποφέρουν για αυτό. Ίσως πρέπει να περιορίσετε τις δεσμεύσεις σας ή να επανεκτιμήσετε τις προτεραιότητές σας.

Ακόμα κι αν πρέπει να γίνει κάτι δραστικό, θα χαρείτε πολύ που κάνατε κάτι, όταν θα είστε σε θέση να ολοκληρώσετε μια μέρα χωρίς να την χάσετε!

 

Πηγή: amotherfarfromhome.com